whitsundays

Nu är vi tillbaka på vårt hostel efter lite mer än ett dygn på havet! Vi har haft det väldigt bra bortsett från att Lisa varit lite sjösjuk ibland och att vi hamnade med ett gäng tyskar (och två kinesiska par) plus att dom var runt 35-45 bast och trodde att dom var typ 17 så helt plötsligt var det jag och Lisa som var ''mogna'' och lugna. Haha men ni vet vuxna som tycker dom är lite galna för att dom röker, dricker en öl osv.... väldigt störiga i alla fall! Så man skulle kunna säga att vi hamnade på en liten ''party-båt'' bara det att dom som partajade var skittöntiga och inte alls så party sin din trodde att dom var... Annars var det faktiskt bra! Crewet på båten var jätte sköna, båten var bra och stabil (viktigt!), fin snorkling, regnade ganska mycket men vi fick ändå lite häng på däck, maten var supergod och Whitheaven (bilderna) var helt underbart att se! Likaså när vi satt och åt frukost idag och en stor sköldpadda simmade förbi jämte :) Sedan måste jag förklara bilden på min säng och kineserna.... det var nämligen så att jag självklart fick sängen ovanför ett kinespar och grejen var att jag var tvungen att gå i deras säng för att komma till min säng så detta hade Lisa självklart väldigt roligt åt... ha ha. Sedan var det lite kul för när vi var på Whitheaven beach idag träffade vi killarna från Gbg, som vi var ute med i torsdags, och dom hade tydligen också hamnat på en ännu värre pensionärsbår och dom ska vara ute på havet i 2 nätter till! Så det tyckte jag och Lisa var vääääldigt roligt, mindre roligt enligt dom. Men vi bestämde i alla fall att vi kör en gemensam utgång på tisdag när dom är tillbaka så kan vi alla kompensera för våra pensionärs-turer. Regnet öser fortfarande ner här, eftersom det är wet season och lär göra det tills vi tar planet till N.Z. på torsdag. Men det är bara att gilla läget och hålla tummarna för lite sol! Vi tycker att vi börjar tappa vår färg... Förresten, när det gäller bilderna är inte alla super eftersom vi bara lägger ut mobil-bilder och inte några av våra kamera-bilder men hoppas det funkar ändå!


Kommentarer
lisas mamma

Vilka härliga bilder:)hur gick det för Lisa med sjösjukan...jag vet hur du blir..men du är ju van vid det!Njut nu av det sista i australien och sköt om er. puss kram

2012-02-27 @ 12:52:15
Therese

Hur är förhållandet mellan dig och din kille när du är borta så länge?

2012-02-28 @ 09:49:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0