Last night in Sydney

Då hade 2 veckor i Sydney helt plötsligt flugit iväg så nu är ryggsäckarna åter igen packade och vi är redo för en 12-timmars bussresa till Byron Bay. Idag har vi försökt spendera så mycket tid som möjligt med fina Lina så självklart blev det en sista Trifle (bilden, såååå god) på Reuben Hills. Därefter fick vi tvätta en tvätt och gick sen hem för att packa ihop. Ikväll har vi ätit jätte gott på en indisk restaurang i Surry Hills med Lina och Emmy och avslutade kvällen med glass och te hemma hos dom. Usch, riktigt sorgligt farväl.... säga hej då är aldrig kul men vi måste passa på att tacka Lina som tagit med oss på massa ställen som vi aldrig sett om det inte vore för henne. Vi har haft en så sjukt bra tid i Sydney så nu siktar vi på minst lika kul på nästkommande ställen. Så det var sista blogginlägget för Sydney, ses i Byron Bay!

för att det är du.

Igår hängde vi på stranden och avslutade dagen med att köpa med oss tacos och glass till Lina. Så vi lagade mat och kollade film, supermysigt och så gött att bara få ligga i en soffa! Haha. Idag tog vi sista rundan till Bondi Beach och har även hunnit med en lång och svettig powerwalk nere i Darling Harbour. Näst sista kvällen i Sydney innan vi drar vidare till Byron Bay på onsdagmorgon. Ska bli kul att se något nytt men vi tycker det känns väldigt sorligt att lämna Sydney eftersom vi båda verkligen älskar denna fantastiska stad!

LAZY

Idag har vi inte gjort många knop med tanke på igår kväll men skön dag ändå. Vi käkade lång frukost/luch på hostelet och gick sedan till Hyde Park med en svensk och en dansk kille, som bor på vårt hostel, för att spela kort. Efter någon timme där gick vi till Reuben Hills och tog en kaffe/juice och satt och snackade om allt möjligt tills jag och Lisa gick hem till Lina och Emmy för att tvätta en tvätt. Nu har vi precis käkat så ska bara hänga på rummet, läsa och sova tidigt ikväll. Imorgon hoppas vi på sol så vi kan dra till stranden och på kvällen ska vi ha filmmys hemma hos Lina.
Förresten så måste jag berätta om idag på morgonen när vi upptäckte att kinesen på vårt rum gick runt i Lisas flip-flops. Haha, och Lisa har ju storlek 36 och kinesen 40 så hennes häl var liksom utanför skon så man såg att det inte var kinesens skor. Så jag fick verkligen hålla mig för skratt när Lisa på ett fint sätt skulle förklara att det var hennes skor, hahaha. Självklart skämdes hon jätte mycket och sa ''sorrri sorrri'' och att hon trodde det var en annan tjej som lämnat dem här på rummet... haha kul start på morgonen!

awesome night.

Igår hade vi verkligen en helt fantastisk dag och kväll! Började med att möta upp Lina vid 12 då vi gick för att äta den godaste brunchen jag ätit på ett ställe som heter The book kitchen. Det var verkligen helt perfekt så efter några timmar där strosade vi runt i Surry Hills ett tag innan vi gick hem igen då Lisa smusslade ihop sina grejer och gick tillbaka till Lina för att göra en överraskning åt mig. Jag fyller ju inte förrän i mitten på Mars men dom ville ändå göra något för mig nu, så himla gulligt. Så halv 8 var jag hos Lina då jag fick välkomsdrink och fick gå ut på hennes lilla bakgård/parkering där hade dom dukat upp jätte mysigt med tända ljus och skrivit fina skyltar! Sedan var det middag med vin och mat för att sedan gå vidare till en stor klubb/bar med jätte fet bakgård och mycket folk. Lisa och Lina var så jäkla söta för dem hade valt ut sen snyggaste servitören, enligt dom, som kom med drinkar och en blomma till mig och sa grattis, haha. Det var kul! Sen gick vi vidare till en annan mindre, mysigare bar där mötte vi upp Bindi (Hon som äger och bor i huset där Lina och Emmy är inneboende) och så tog vi en drink. Sedan var det vidare igen till den coolaste baren jag varit på (se bilden men syns tyvärr inte så mycket) som låg ner för en trappa där det jobbade grymma bartenders och ja, coolt ställe med goda drinkar helt enkelt. Kvällen avslutades på Donken med en milkshake och lite annat smått och gott! Är så glad att jag har en så fin vän och en så fin nyfunnen vän skulle man kunna säga som fixade och bjöd mig på allt detta! Kunde inte bli bättre så idag blir det en väääääldigt stillsam dag känner vi...

secrets.

Idag har vi firat Australia day med att ha sovmorgon, målat naglarna, hängt i Bondai och fått gratis-glass, tittat på folk, druckit kaffe på starbucks, pratat om livet, duschat (ja det behövdes), kollat Australian Open och njutit av livet. Tyvärr har vi inte tagit några fina bilder...
Jag är helt exalterad för att Lisa och Lina har tydligen planerat en överraskning för mig imorogn kväll som för tidig 20-års present! Gaaaaah. Dock vet jag att vi skall börja dagen med brunch i Surry Hills men sen märker vi vad som händer. Jag dör vad spännande, fina människor man har runt omkring sig!

Million faces

Här i Sydney har vi regn, reng och regn. Väldigt segt för finns inte så mycket att göra då mer än gå i butiker och shoppa men det har vi inte råd med så... Men men, vi hittar på saker ändå! Igår var jag och Lisa och spanade in Operahuset mellan regnskurarna så nu kan vi checka av det på listan. Sedan vandrade vi runt i staden och läste lite på vårt hostel. Senare kom vår söta Sydney-guru Lina då vi gick och käkade supergod, men galet stark, thaimat. Kvällen avslutades hemma hos Lina med témys, mycket mysigt! Idag är det Australiens nationaldag så då får vi se vad som händer! Hoppas ni har det bra där hemma :)

it will rain.

Idag tänkte vi gå på Zoo men så blev det tyvärr inte riktigt planerna eftersom det började spöregna plus att vi tyckte det var lite ovärt att lägga så mycket pengar på zoo. Därför blev det istället först en snabb tur in på Apple Store och sen lite shopping. Jag hittade en jätte fin bikini på Billabong så nöjd tjej!
Ikväll var vi så himla trötta på att äta ägg och tonfisk till kvällsmat så vi unnade oss faktiskt sushi, SÅ GOTT!

Manley Beach

Idag tog vi färjan till Manley Beach vilket var supermysigt. Ser jätte mulet ut på bilderna men det sprack upp senare så då blev jag lugn och glad över att jag fick sola... Det var någon typ av rodd-tävling där idag så det var jätte mycket folk och grymt höga vågor! Såg skitjobbigt ut så jag och Lisa blev bara trötta av att titta på. Annars har vi faktiskt inte gjort så mycket mer idag. Hängde en stund på Apple Store som är hur coolt som helst och lånade deras datorer. Kommer förhoppningsvis roligare inlägg imorgon...

on the beach.

Igår blev det en till dag på Bondi Beach så om vädret tillåter idag blir det nog färjan till Manley istället för att se något nytt. Annars är planerna denna veckan att gå på Zoo, fira Australiens nationaldag, det kinesiska nyåret och lite annat smått och gott...
Igår kväll blev det bara chill på vårt hostel. Jag och Lisa lagade pasta, minglade med kineserna på vårt rum och däckade tidigt. Nu är det dags för frukost!

Surry Hills

Igår öste regnet ner och jag och Lisa var jätte sega. Sov länge och gjorde inget speciellt tills vi mötte upp Lina som precis slutat jobbet. Hon tog med oss till ett otroligt mysigt café i Surry Hills. Vi drack smoothie och milkshakes och hade det allmänt bra! Efter det strosade vi runt i Surry Hills och gick i lite butiker tills jag och Lisa gick hem och åt. Halv 9 mötte vi upp Lina igen för att se ett fantastiskt fyverkeri med massa musik (och kineser med kameror) nere i Darling Harbour. Det finaste vi någonsin sett! Vi avslutade kvällen helt perfekt med nattamacka och te hemma hos Lina. Idag ser det ut som solen skiner så då får vi passa på att dra till stranden eftersom det tydligen ska bli dåligt väder i veckan...

Live the life you love.

Underbar dag igår, igen! Låg på Bondi Beach med Sofia och hennes kompis Jenny. Dagen avslutades med tapas och sangria i Darling Harbour med Stephanie och Sandra. Så gott! Nu kommer nog inte jag och Lisa hem mer. Vi älskar Sidney!
Idag spöregnar det så vi får se vad vi hittar på!

Perfect day.

Idag har vi haft en riktigt go dag med snälla Lina som tagit med oss på en liten utflykt! Började med att ta färjan till Watsons Bay där vi låg på en jätte mysig strand några timmar, dock väldigt molnigt men skönt ändå. Sedan tog vi färjan tillbaka och gick till The Rocks som är som en liten gullig ministad, svårt att förklara, men hittade i alla fall ett väldigt mysigt café där vi satt och fikade. Efter ett tag vandrade vi hemmåt genom Hyde Park och nu har jag och Lisa precis ätit kvällsmat. Vi trivs verkligen i Sydney och hemlängtan är gaanska långt borta!

Kind of home.

Här bor vi! Sydney Backpackers, väldigt centralt och bra pris för två veckor. Köket är mycket fräschare än det vi hade i Melbourne så nu kan vi äntligen laga lite mat också :) Imorgon ska Lina ta med oss på utflykt, spännande!

Sydney.

Efter 14 timmars bussfärd genom de minsta hålorna vi någonsin varit i, till och med om vi jämför med Hestra och Tranemo haha, så var vi äntligen framme i Sydney. I natt har vi sovit hos Lina och Emmy som var snälla att låna ut sina soffor till oss så idag har vi kollat runt på lite olika hostel. Vi har hittat ett ganska skabbigt men som verkar helt okej, billigt i alla fall eftersom vi tänkt stanna här till 1a februari.

Nu sitter vi på Linas jobb och käkar frukost, skitcoolt ställe! Två killar som öppnat ett café/restaurang i en "garageport" och gjort det superfint! Reuben Hills heter det så här trivs vi toppen.

Sunny day.

Idag tog vi spårvagnen till St Kilda för att vara på stranden, äntligen tillräckligt varmt för det. Så himla gott! Imorgon lämnar vi vårt äckliga hostel för Sydney så mycket bra dag! Dock tar det 14 h med buss från Melbourne till Sydney så ganska segt men what to do, vi är glada ändå!

https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3202958/images/2012/pic_184669132.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3202958/images/2012/pic_184669138.jpg" class="image">

Colours.

Ikväll går vi och kollar in Midsumma festival vilket är en gay-festival, Lisa är fett besviken eftersom varje snygg kille hon ser går och håller sin pojkvän i handen. Haha! Imorgon börjar också Australia Open så här händer det grejer helt plötsligt!

Feel so close.

I går kväll käkade vi i den mysiga gränden jag skrev om tidigare. Var jätte god mat och några gubbar som satt och spelade lite go musik så lätt en av de trevligaste kvällarna hittills.

I natt har vi sovit riktigt gott med tanke på vad som hände igår morse.... Så jag har varit ute och sprungit och Lisa har pw:at! Riktigt hurtigt tyckte vi så därför har vi idag käkat pancakes-brunch, sååå himla gott men både jag och Lisa är så mätta så vet inte riktigt vart vi ska ta vägen. Ser kanske inte så gott ut på bilden men det var det verkligen, Lisa åt pancakes med valnötter och jag med jordgubbar :)

Nu ska vi gå och lägga oss i en park och njuta av livet! Lovar att det kommer mer "upplevelser"-bilder när vi kommer till Sydney men vi gör inte så mycket här just nu så finns inte så mycket mer att lägga upp.

What if.

Köpte denna lilla söta anteckningsboken innan som jag tänkte att jag kunde skriva ner alla mina fantastiska tankar. Bam! Och allt gulligt och kul Lisa säger. Väldigt underhållande självklart, typ som när hon igår sa att en person gick väldigt lutåtframmåt... Nästan samma sak som framåtlutad!

Float on.

Igår hittade vi ett jätte stort shopping-center med flera våningar som vi missat helt totalt! Superfina butiker men tyvärr blir det ingen shopping men bra tidsfördriv. Vi börjar tröttna ganska mycket på Melbourne så ska bli kul att se nåt nytt! Vi käkade indiskt till lunch igår så blir restaurangbesök ikväll istället :)

Alla människor är verkligen hur trevliga som helst här så vi kan varmt rekommendera att åka hit. Då ska man dock bo på hotell, shoppa och ut och äta. Inte backpacka som vi gör!

Make it right.

Good morning!

Vågar knappast skriva det här för då kommer pojkvännen och mamma säga: Vad var det jag sa? Men vi har bränt oss . Haha, är inte så farligt mer än att mina ögon är lite uppsvullna och Lisa har fetaste bonna-brännan så nu är solglasögonen på hela tiden! :)

Melbourne är en underbar stad men vi börjar tröttna lite på det skiftande vädret eftersom du helst ska ha med dig varma kläder, shorts, paraply, solkräm och gummistövlar vart du än går plus att det inte finns så jätte mycket att göra här. Därför har vi idag varit på stationen och kollat upp lite olika bussar och bestämt oss för att köpa ett Greyhound-busskort. Med det kan vi åka vilka sträckor vi vill i Australien inom 90 dagar vilket passar oss väldigt bra :)

Igår kväll satt vi i en jätte mysig gränd och drack kaffe/te, glömde dock ta bilder men vi går garanterat dit någon mer gång innan vi drar så bilder kommer, och avslutade kvällen med att spela lite kort på vårt hostel. Vi delar rum med en fransyska och tre tyskor så har minglat lite med dom med!

Ikväll tänkte bränd 1 och bränd 2 ha fredagsmys och unna sig middag ute på någon restaurang! Saknar er alla där hemma så kul att höra kommentarer från er!

Walking on a dream.

Tänkte bara säga att efter lite shopping och sushi-lunch kom solen!

I follow rivers.

Eftersom vi är svenskar och tycker om att prata väder så kan vi meddela att solen fortfarande inte vill vara med oss. Dock är det ganska soft för vi hänger på mysiga cafén, dricker kaffe, spelar kort och läser.

Igår kväll var vi ute och åt på en jätte fin restaurang, med Sandra och Stephanie, och det var verkligen supergott att äntligen få äta riktig lagad mat eftersom vi har ätit yoghurt och frukt typ sen vi kom hit. En annan kul sak är att, med hjälp av min farbror, har vi fått kontakt med en släkting till mig som bor med sin familj i Auckland på Nya Zeeland. Vi åker ju dit den 1a mars och snälla och generösa som dom är har dem erbjudit oss att bo hos dom vilket känns otroligt skönt för oss så det ser vi verkligen fram emot! :)

Nu ska jag och fashion-Lisa kolla in en cool vintagebutik som vi hittat! Emmy, du hade hatat den...

Tjing!

Maybe tomorrow.

Idag har vi verkligen insett att vädret skiftar hela tiden i Melbourne eftersom det har ösregnat, blåst storm, åskat och nu är det strålande solsken. Himla gött så det hoppas vi kan stanna kvar här nu!

Idag har vi suttit och chillat på Starbucks och gått runt i stan, verkligen assoft stad! Jätte fina byggnader, massa fina träd och parker, bra shopping (vet vi ju dock inte eftersom vi är "fattiga" och inte shoppar men det ser bra ut) och trevliga människor. Ikväll ska vi ut och äta med Stephanie och Sandra eftersom dom åker vidare till Sydney imorgon.

Vi har det i alla fall sjukt bra och kul med kommentarer så heja heja!

Framme!

Äääääntligen framme i Melbourne! Så himla gott men fy tusan vilket oflyt vi har haft... Det började med att hon som checkade in oss i Köpenhamn virrade till det och skickade bagaget till fel ställe och sa att vi skulle behöva stanna ett dygn i Amsterdam för att det stod fel datum på biljetterna osv. Men i vilket fall som helst löste det sig efter typ 60 min och vi kunde ta vår flight till Amsterdam där vi senare tog oss vidare mot Beijing, som vi trodde var Guangzhou, där vi hoppade av och gick mot de andra gaterna tills vi kände att nåt var fel. Haha så vi fick springa till en informationsdisk där dom sa att vi skulle tillbaka till det planet vi hoppat av för att ta en buss till ett annat plan...och bla bla bla... I sista sekund hann vi i alla fall med planet från BEIJING till GUANGZHOU, tydligen en jävla skillnad :) Där fick vi sedan ta sista planet till Melbourne och här är vi nu! Hur virre och stirre nu lyckades med det...? Som tur är har Sandra och Stephanie visat oss runt och bokat in oss på ett jätte centralt hostel där vi nu är. S & S åker vidare till Sydney på torsdag men vi stannar här i ca 2 veckor till :) Haha jag är helt slut och ska typ aldrig mer flyga till Australien! Nu sitter vi nere i köket och käkat lite frukt och ikväll ska vi laga mat "hemma", bilder kommer snart!

Puuuuusssss!

image description

Walk in dance out.

Väskan är packad, jag har lipat halva dagen, pussat systrarna och Co. hej då (lipade ännu mer), Lisa har insett att vi flyger från Köpenhamn och haft supermysig middag med Mamma, Mange, lillebror och Fidde. Halvt utmattad men väldigt redo för Australien med världens bästa respartner! Försöker uppdatera när vi landat, när det nu blir, men bra blir det! Stephanie och Sandra (gamla godingar från Hestra) är i Melbourne och väntar på oss när vi landar så känns väldigt göttigt att dem har ett hostel vi kan bo på när vi kommer ner. Nu säger jag god natt! Ses på andra sidan jordklotet nästa gång! Sjukt.

Tillsammans.

Imorgon kommer mina älskade småsystrar och säger hej då. Överlycklig storasyster som hinner gosa och pussa på dom lite till innan resan! Förresten frågade Lisa precis och om vi flyger från Gbg eller Kph....skönt att åka med Lisa. Tjejen med koll!

Dream catch me.

Packningen är påbörjad och avskeds-fikan med Mormor & Morfar gjord! Det börjar närma sig avgång och jag och min respartner är fett redo! Dock har vi inget boende bokat alls men eftersom vi landar i Melbourne på morgonen den 10e jan fixar vi det där! Det löser sig alltid....

Inombords så vändes världen upp och ner

Då var det dax! Visum fixat, biljetterna kirrade, mamma inställt på deppigt "nu-ska-dottern-åka-iväg-humör" och sommarkläderna framtagna. På söndag åker jag och min fina vän Lisa till Melbourne för att vara där några veckor och sedan ta oss vidare till Sydney osv för att avsluta på Nya Zeeland. Därefter åker lisa-fisa hem och jag möter upp snygg-fredde på Fiji och sedan får vi se vad som händer. Avslutar i alla fall kalaset i Bankok den 17e april så kan inte bli annat än världsklass.